Wednesday, 16 January 2013

NASIB MEREKA DAN KITA ...


saat mata ini terbaring kuyu,
fikiran hilang..,
sejenak terfikir nasib mereka yang lain..
mereka yang tiada rumah,
mereka yang tiada makanan,
mereka yang sentiasa dicemuh,
mereka yang sentiasa diganggu,
kadang diri ini bingung,
adakah hanya aku yang terfikir hal ini,
adakah hanya aku yang merasa keresahan mereka,
adakah hanya aku yang terlalu obses mendalami mereka ??
atau ...
yang lain sudah hilang pertimbangan
yang lain sudah hilang rasa kasih
yang lain sudah tiada sifat perikemanusiaan??
mungkin juga..
yang lain sibuk menguruskan diri, harta, pangkat ...
hingga lupa lalai serta gelap matanya..
tiada menampakkan nasib mereka yang disana..disini 
dan di merata-rata tempat yang memerlukan tangan,
bukan simpati yang mereka ingin..
hanya sedikit ihsan dalam melihat nasib mereka !!

hasil nukilan,
noor aqilah

Friday, 2 November 2012

pengalaman baru

* semalam punya cite ni baru nak catit ri ni*

setelah mencecah puluhan...
akhirnya dapat jugak jumpa lelaki yang betul2 berani tamil untuk kehadapan memperkenalkan diri dia untuk berkenalan !

sangat teruja..tapi masih RASIONAL..

masih terngiang2 kata pemuda tuh..
" awak kita hanya akan berjumpa hari ni je.. esok x tentu lagi ".

HEBAT ! secara spontan dia boleh mengeluarkan kata-kata sedemikian rupa.. * macam novel tak? *

xpelah apepon..
saya menolak dengan penuh hormat permintaan dia atas alasan dia cuba mendekati saya dengan cara hormat..
saya kagum dengan perwatakan dia..
pemuda tu berciri-ciri seperti seorang yang serius, sederhana tingginya, berambut pendek...
*ala-ala ASHKAR* kawan saya nyatakan perwatakan pemuda tuh!

Maaf ye lelaki-lelaki di luar sana.. memang saya kagum dengan ciri2 orang seperti ini..saya suka orang yang yakin dan percaya pada diri serta berani..tapi saya minta maaf sekali lagi saya hanya berminat sekiranya anda cuba menjadi kawan dan bukan imam buat hidup saya..sebab saya dah  jumpa :) InsyaALLAH jika itu jodoh saya maka kami didekatkan dengan redha Illahi :) 


nah saya sertakan lakaran muka pemuda tuh..haha! tapi saya xdapat cam bahagian kening keatas.. LUPA DAH!!

saya tpoo je ..bukan cam ni pon muka dia HAHA..xreti lah lakar2 muka orang


Wednesday, 31 October 2012

duit raya

muka mengira duit raya
maklumlah.. 
bumi berputar tiada henti..
waktu pula silir berganti..
angin bertiup sepoi-sepoi bahasa..
aku pon turut meningkat umurnya..
angka umur pon sudah mencecah PULOHAN..

TAPI...

maintain cute.. boleh x tara tuh.. ??!
huhu...

DAN KERANA HAL ITU...

kerana kecomelan aku,,,
hari raya tahun ni..

aku masih dapat duit raya...

HOHOHO.. *gelak ala-ala santa claus*


JaNgAn JeLes sEmuA...


cecah beratus jugak duit raya aku dapat... haha jangan mai rompak uma saya na...

simpan dalam bank dah..hihi....
terima kasih diucapkan kepada uncle2 aunty2 pakcik2 makcik2 sepupu sepapat 
yang bagi duit raya :) hihi...
tahun depan kasik lagi ea .,,
kalo xbagi saya pergi tuntut...!!!



kami sepupu :)