Friday, 2 November 2012

pengalaman baru

* semalam punya cite ni baru nak catit ri ni*

setelah mencecah puluhan...
akhirnya dapat jugak jumpa lelaki yang betul2 berani tamil untuk kehadapan memperkenalkan diri dia untuk berkenalan !

sangat teruja..tapi masih RASIONAL..

masih terngiang2 kata pemuda tuh..
" awak kita hanya akan berjumpa hari ni je.. esok x tentu lagi ".

HEBAT ! secara spontan dia boleh mengeluarkan kata-kata sedemikian rupa.. * macam novel tak? *

xpelah apepon..
saya menolak dengan penuh hormat permintaan dia atas alasan dia cuba mendekati saya dengan cara hormat..
saya kagum dengan perwatakan dia..
pemuda tu berciri-ciri seperti seorang yang serius, sederhana tingginya, berambut pendek...
*ala-ala ASHKAR* kawan saya nyatakan perwatakan pemuda tuh!

Maaf ye lelaki-lelaki di luar sana.. memang saya kagum dengan ciri2 orang seperti ini..saya suka orang yang yakin dan percaya pada diri serta berani..tapi saya minta maaf sekali lagi saya hanya berminat sekiranya anda cuba menjadi kawan dan bukan imam buat hidup saya..sebab saya dah  jumpa :) InsyaALLAH jika itu jodoh saya maka kami didekatkan dengan redha Illahi :) 


nah saya sertakan lakaran muka pemuda tuh..haha! tapi saya xdapat cam bahagian kening keatas.. LUPA DAH!!

saya tpoo je ..bukan cam ni pon muka dia HAHA..xreti lah lakar2 muka orang


Wednesday, 31 October 2012

duit raya

muka mengira duit raya
maklumlah.. 
bumi berputar tiada henti..
waktu pula silir berganti..
angin bertiup sepoi-sepoi bahasa..
aku pon turut meningkat umurnya..
angka umur pon sudah mencecah PULOHAN..

TAPI...

maintain cute.. boleh x tara tuh.. ??!
huhu...

DAN KERANA HAL ITU...

kerana kecomelan aku,,,
hari raya tahun ni..

aku masih dapat duit raya...

HOHOHO.. *gelak ala-ala santa claus*


JaNgAn JeLes sEmuA...


cecah beratus jugak duit raya aku dapat... haha jangan mai rompak uma saya na...

simpan dalam bank dah..hihi....
terima kasih diucapkan kepada uncle2 aunty2 pakcik2 makcik2 sepupu sepapat 
yang bagi duit raya :) hihi...
tahun depan kasik lagi ea .,,
kalo xbagi saya pergi tuntut...!!!



kami sepupu :)

Tuesday, 30 October 2012

saya

Maaf! 

saya bukan jenis orang yang kipas-kipas orang... 

Saya lebih suka berdiri atas kaki sendiri..

dan saya tak suka meremehkan diri untuk mendapat sesuatu yang lumayan.. 


Kenapa perlu menagih sesuatu yang tak pasti sedangkan banyak lubang2 kejayaan menanti :) 

BANGUN dan jangan biarkan diri anda di selaputi sindrom yang mampu melumpuhkan pemikiran ...


dan hanya menerima bulat-bulat apa yang dihidangkan !

impian dan cita-cita

bila orang bertanyakan apa rancangan masa hadapan kamu ?

when i was a young girl
saya ? ... err..
ini jawapannya..

sebenarnya bukan saya tiada perancangan..

namun bagi pihak atau pemikiran saya... 
saya punya dua karier yang harus di dalami...
saya punya impian dan cita-cita..

bagi saya impian itu apa yang ingin dihajati,..
cita-cita pula merupakan apa yang ingin dikecapi..

cita-cita lebih kepada tanggungjawab,kemampuan diri dan kreadibiliti..

impian lebih kepada keinginan,keistimewaan diri dan kesukaan..

terlalu banyak impian saya.. 
dan hanya satu cita-cita saya.. 

Thursday, 12 April 2012

*own style*.. #ceriakanharimu :)

mesti ad yg tetny2 np blog qiela nih cm suram jeh wane ny kn?
qiela ske gbungn hitam + kelabu + purple + pink 
gbungan tuh nmpk " exclusive " gitu..
selain pd tuh.. qiela sk jgk wne2 yg natural..
cthny gbungn kuning + coklat + putih...
 dy nmpk " natural "...
btw.. wane2 yg qiela sk nih.. ad mksd ny yg tersendiri

hitam : warna elegan, kemegahan dan misteri. sangat berpengaruh dan penuh dan penuh rasa keyakinan diri.seseorang yg gemar warna hitam di katakn seseorg yg pnh misteri dan sk bersendirian.


kelabu : mempunyai semangat berdikari. juga mmpu menimbulkan ksn kedamaian dn ketenteraman.


ungu : ungu adlh warna yg spiritual dan misteri. mmpu menarik perhatian dan memberi kesan sensasi, dan feminen, anggun and hot ! ia turut memancarkan elemen fantasi, imaginasi dan kreativiti.


coklat : warna ini bersifat natural dan mencerminkan keseimbangan dan kestabilan. memberikan ketenangan, nyaman, anggun dan elegan. turut meningkatkan komitmen dan kesungguhan dlm melakukan sesuatu perkara.


putih : warna suci dan bersih mencerminkan kemurnian, ketenteraman, perlindungan dan ketenangan. putih jgk turut memberi refleksi dalam ap jua yg dilakukan.









Tuesday, 10 April 2012

tepi jalan

mira, qiela, km, dan yg sowg ag..err xegt nama.. ^^
soe
jam 12.oopm pada tarikh 05. 04.2012...
kteorg habeskn mse kt area pusat pengajian seni USM..
i love this moment...
even waktu tuh tgh skit prot actually...
tapi tape lh...
nyanyi2 smbil 2 org lagi main gitar....
nak harapkn sy main gitar ?
errr... pegang jeh bole.... ~


nah ni gambar kami bersama :P

Saturday, 31 March 2012

cerita sedih

hi :) 
hari ni cte sedih sikit...
hmm~ 
baby tamteh + blue eyes..
miss u ...
sape nk mn kkk main ptg2 ag? :(
qiela sgt sygkn bntg... klo bole ase cm nk jeh bela sume bntg...
kt umah qiela, ad mini zoo :) bes kn?
qiela bela kucing,rabbit,hamster,kura2 and ikan...
tiap2 petang qiela akn main kt tepi umah ngn hamster,rabbit and kucing :)
qiela lpskn jeh dorg tuh..bia dpt main sme2.. cme kn tgk2 skit.. tkut hamster tuh kn mkn ngn kucing..hehe :D

petang tadi qiela dpt call from my mom..
dy kta rabbit dah mati.. nm dye TAM TEH... * sbb wane dy putih hitam * dy still baby ...

hmmm~ pilu sgt time tuh..ase serba salah.. sbb xdpt tgk dy buat kali terakhir... qiela kt usm on that time... :( * i'm crying now *

ta dpt nk gmbrkn perasaan tuh.. 
hopefully,, tamteh bahagia selama qiela bela dy ~ 
syg tamteh sgt.. 

Tuesday, 6 March 2012

# nikah gantung # *copy paste*

NIKAH KHITBAH!!!!.....ooyeahhh!!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Antara kaedah mempermudahkan proses perkahwinan ini ialah Nikah Khitbah atau dalam bahasa mudah disebut oleh masyarakat kita sebagai Nikah Gantung . Nikah Khitbah adalah sama seperti nikah biasa mengikut hukum dan perundangan Islam yang mempunyai 5 rukunnya iaitu :
•Suami
•Isteri
•Wali
•Saksi
•Aqad [ Ijab Qabul ]

cuma bezanya ialah pasangan pengantin [ suami isteri ] tidak tinggal serumah dalam tempoh - tempoh tertentu kerana beberapa keadaan seperti [sekadar menyebut beberapa contoh] :
•Masih menuntut di kolej atau uniersiti
•Tidak mempunyai kemampuan menyewa rumah
•Belum bersedia menanggung komitmen kehidupan berumahtangga



justeru itu , buat tempoh tertentu pasangan suami isteri yang telah dinikahkan itu tinggal berasingan [ atas persetujuan bersama kedua - dua pihak ] dan barangkali tinggal bersama keluarga masing sehinggalah mereka merasakan segala halangan diatas telah selesai dan mereka benar - benar bersedia mengharungi kehidupan berumahtangga yang besar tanggungjawabnya.

Kelebihan Nikah Gantung ini ialah mereka adalah pasangan suami isteri yang sah mengikut hukum agama dan undang - undang negara . Andai dalam tempoh itu mereka bertemu , keluar makan , dating , study bersama bahkan kalau mereka terlanjur sekalipun mengadakan hubungan seks , maka apa yang mereka lakukan itu tidak salah atau tidak haram.Salam mujahadah..(^-^)

Thursday, 1 March 2012

* 5 y 8 5 @ y A *

kehadapan sayang saya yang dicintai ,
ini warkah khas utk awak yg boleh di lihat oleh org awam :)
memandangkan waktu nih saya agak sedikit boring..
jd saya memanfaatkn masa saya dengan membuat sesuatu yg berfaedah... " love expression " utk awak :) 
saya harap awak yang berada nun jauh disana dapat menerima utusan ini ...


LIRIK NI SAYA TUJU *breeezzza... TO YOU... <3

My love, there's only you in my life,
The only thing that's right.
My first love, you're every breath that I take,
You're every step I make.
And I, I want to share, all my love with you,
No one else will do.
And your eyes, they tell me how much you care.
Oh yes, you will always be, my endless love.
Two hearts, two hearts that beat as one.
Our lives have just begun.
Forever, I'll hold you close in my arms,
I can't resist your charm.
My love, I'll be a fool, for you I'm sure,
You know I don't mind.
Cause you, you mean the world to me.
Oh, I know I've found in you, my endless love.
And love, I'll be that fool, for you, I'm sure.
You know I don't mind.
And yes, you'll be the only one.
Cause no one can deny,
This love I have its fine.
I'll give it all to you,
My love, my love, my endless love.

* InsyaALLAH *  


modern letter :)

Tuesday, 17 January 2012

saat terakhir ^^

esok nk blek umah dah..
yela cuti sem wak !
huhu..bahagia rase..jgn kcw sy tw selama sy bercuti...
cuti sebulan jeh :( nk lebih2 ko benti je study

 selamat tinggal bilik..
lg sebulan kte jmp lg ea !
jg diri baik2 roomate aka ANIS
xlp jgk buat roomate asing aka AZMAH, MYLEA AZZA...


make sure kte jmp lg sem dpn tw... ^^


dalam proses pembersihan

sape nk milo ngn nestum tu meh amek ..xabes ag

dalam kotak siap

ni nk ltk mne nih! pnuh beg dh

Sunday, 15 January 2012

exam ~ TAMAT ~

hhhhhooooray rase..
abeh dah final exam sem 1 baru ... *ad lg 7 sem lg * huuuuaa !!
ni ha jadual pekse ny :) SIMPLE je kn
nak guling2 ase penat me-ne-la-ah buku...
tuhla owg swo stdy awal2 xnk... jgn contohi sy .. pickup sy mmg last minute :)
untuk sem ni ..subject yg aq amek adalah seperti berikut :
- INTRODUCTION TO MANAGEMENT *subj utk CEO*
-FINANCIAL ACCOUNTING *subj kre2*
-BUSINESS STATISTIC *ni subj killer*
-BUSINESS COMMUNICATION *subj membc*
-MICROECONOMICS *subj nk jd perancgn eko ngara*
-ETHNIC RELATIONS *sub nk twu hubungan etnik / ala-ala sej*


ap2 pon lepas je paper yg terakhir tu..perasaan " MERDEKA "  tuh datang selajusepantaskilatje :)
sekarang ni tgl bedo'a jeh...
" YA,ALLAH YA TUHAN KU, BAGILAH HAMBAMU YANG BERNAMA AQILAH INI KECEMERLANGAN DI DUNIA DAN AKHIRAT YANG MENGHARUMKAN NAMA AGAMAMU, KELUARGANYA, MASYARAKAT DAN DIRINYA SENDIRI "
......AMIN......
rajah yg menunjukkn situasi sy study :)
sy stdy gne spec + pen merah + pensil tik'tik + cal + pemadam + kertas
itu je..

Saturday, 14 January 2012

Lagu Kegemaran Saya


inspirasi 
ISTILAH BERCINTA

Kau kata kau cinta
Kau kata kau sayang
Kini entah di mana
Tiada lagi kemesraan

Kau kata setia
Hanya aku saja
Tapi hilang ke mana
Tiada lagi kenangan

Ku tabahkan hati
Ku genggam azimat
Untuk ku balut luka semakin mendalam
Biarku hadapi walaupun tergugat
Akan ku benamkan biar jadi debu

Kini ku mengerti
Istilah sebenar
Di dalam bercinta
Tiada kepastian
Tiada penentuan
Akan kebahagiaan
Semua percintaan
Haruslah berkorban
Tiada batasan

biodata empunya blog :)

i'm who i'm :)

name : noor aqilah nadhirah 


tarikh lahir : 28 / 8 / 1992 

tempat lahir : h.b.t.a.r. klang 

makanan kegemaran : nasi goreng + telur mata + sambal telur

minuman kegemaran : air sirap 

warna kegemaran : 
kecik-kecik dulu = merahhitam
                  dah msk smk = hijau + hitam
                  dh besar2 ni = purple + hitam

bahasa yg dketahui : bm + bi  * arab pon boleh assalamualaikum...

stuff yg plg d sygi : cincin + jam + spec + kasut + camera 

hobi : menyanyi + melukis + snappn' + berbasikal + tdo + pettn'

sukan kegemaran : bbskal + tennis + bowling + swimmn' ...* yg lain sume xreti

sy sk org yg mcm : funny2 + understand each other + keep stick together in any situation..

pendidikan : TADIKA KEMAS + SK BEDONG + SK PANDAMARAN JAYA + SMK BEDONG + SMK TUNKU SULONG + KOLEJ MATRIKULASI PERLIS + UNIVERSITI SAINS MALAYSIA 

p/s : ni cara tulis biodata mse kcik2 dlu kn ? i miss it !